The Omega Protocol (Ultimate)

Elemental’s TOP PF strat can be broken down as follows:

BiS Notes

  • The Omega Protocal has not been outgeared yet.
    • BiS will be a mix of i630 gear, and i635 gear from The Lunar Subterrane.
    • Substats-wise, melded i635 > melded i630 > i730 > i720 > i710 »> i660.

Looking towards the future:

  • The Omega Protocol will not be outgeared until i760 gear is available.
  • Relic weapons (when they arrive) will have their substats capped at 287.

(Full-size image: English, 日本語, 中文(台灣))


PoVs

Here are some clear PoVs that I’ve been collecting.


Things to note

  • Using automarkers to mark players for the transition to P3, and to mark player positions in Delta, Sigma, and Omega is considered the norm (use at your own risk).

English

―《P1 Omega》―――――――――――――――――
【Program Loop】
 Towers→1234 Tethers→3412
 CW from NW:H1 MT ST D1 D2 D3 D4 H2
【Pantokrator】
 Start NW/SE - rotate cw if needed
 NW:H1 MT ST D1 D2 D3 D4 H2:SE
【Wave Cannons】
     MTST      ※ Tanks stack North
  H1       H2   and both invuln
     D1 D3 D4 D2
―《P2 Omega M/F》――――――――――――――
【Party Synergy】
  H1    H2 ※ If a group has duplicate
  MT (M) (F) ST   symbols → bottom
  D1    D2   player adjusts
  D3    D4
 ■ Mid Glitch ■ Remote Glitch
   Eye      Eye
  〇  〇    〇  □ ※ If a side has two
  ×  ×    ×  ×  stacks → Furthest
  ▽  ▽    ▽  ▽  from eye adjusts
  □  □    □  〇
 Using the three Omega-M as North:
  Mid:Left→West, Right→South
  Remote:Left→West, Right→East
【Limitless Synergy】
 Party stack:South
 Tethers:MT→NW/NE tether
      ST→SW/SE tether
 ■ Beyond Defense + Pile Pitch
  Tanks bait Beyond Defense
―《P3 Final Omega》――――――――――――――
 ■ Transition
  ❶①:H1 MT ST D1 D2 D3 D4 H2:②❹
     ①  ②  White + nothing:①②
    ❶   ★   ❹ Purple:❶❷❸❹
       ❷ ❸
 ■ Oversampled Wave Cannon (Astoh)
  ①❶:H1 H2 MT ST D1 D2 D3 D4:❸⑤
      ①A
   ←❶
  ↑ 4     1    ※ Flip horizontally
  ❷     ≫       if Omega's
  B    ★≫②  B③  monitors face
  ❸     ≫       West
  ↓ 3 ④   2
.
      ⑤C
―《P4 Blue Screen》――――――――――――――
 MT      ST ※ 2 stacks on one side →
 D3    ★    D4    Lower stack adjusts
  H1    H2  ※ No stacks on one side →
   D1  D2      Melee adjust
―《P5 Run: Dynamis (Delta) - Kinda Awk》―――
     ①   ❶❷   ■ Tether cuts
     |②  ||   ①→Immediately
Beetle||  ||Final  ②→After Fist AoEs
     |②  ||   ❶→@15s left on debuff
     ①   ❶❷   ❷→@2s left on debuff
Rocket Punch:Inner tethers adjust
【Hello, World (Delta)】
(Beetle) ===================
 ❷Green =================
           ◆   =======
     〇  Near World       ❷
    Green            Green
   〇              
  Green            ❶❶
           〇   Blue (w. no debuff)
        Distant World
―《P5 Run: Dynamis (Sigma)》―――――――――
 Final Omega  | ①  ❶L  ②
  〇 〇   |no mark  no mark
  × ×   | ❷L     ❷R
  ▽ ▽   |
  □ □   | ②  ❶R  ①
Beetle Omega|❶❷:2-marker pairs
        |①②:1-marker pairs
【Knockback Towers (Waymark-based)】
 ≪Mid Glitch≫  ≪Remote Glitch≫
   1 2         21

 A3    D4    A     D
  B   C       B3 C4
【Hello, World (Sigma)】
   ❶ ① ❷     ❶❷:1 Dynamis stack
              ▼:Near World
 ② ▼          ★:Distant World
 ③   ★     ①②③④:Others

     ④
―《P5 Run: Dynamis (Omega)》――――――――
     ①       ❶❷:Monitors/Tethers
        ❶     ▼:Near World
 ② ▼          ★:Distant World
 ③   ★     ①②③④:Others
        ❷
     ④
―《P6 Alpha Omega》―――――――――――――
 ■ Mitigations
 ※ All with shields + H2 30s and:
 Cosmo Memory:Tank LB3, MT 90s, ST Rep, D1
 Cosmo Dive 1:MT Rep, H1 120s, D4
 Wave Cannon 1:D3 → ST Rep, ST 90s, D2
 Wave Cannon 2:H2 120s → MT Rep, MT 90s, D1
 Cosmo Dive 2:ST Rep, D4
 Cosmo Meteor:MT Rep, ST 90s, H1 120s, D3
     Flares:H2 90s, D2
 ■ Spread
  MT D3 D4
  H1  H2 ※ Wave Cannon:Stack East
  D1 ST D2
 ■ Exaflares:Move to 1.5 markers away
日本語
―《P1 虫オメガ》―――――――――――――――――
【サークルプログラム】
 塔踏み→1234 線取り→3412
 北(11時)から時計>H1 MT ST D1 D2 D3 D4 H2
【パントクラトル】
 北西 (4):H1 MT ST D1 D2 D3 D4 H2:南東 (2)
  ※2,4マーカ潰れたら時計周り
 ミサイル:前方 頭割:後方
  ※ミサイルを捨てに行くときは内周を通り、
   戻るときは外周から合流する
【波動砲】
     MTST     ※タンクは北で無敵受け
  H1       H2  
     D1 D3 D4 D2
 ―《P2 オメガ M/F》――――――――――――――
【連携プログラムPT】
  H1    H2 ※片方にマーカーが偏った場合
  MT (M) (F) ST    下側が反対へ移動
  D1    D2   
  D3    D4
 ■ ミドル    ■ ファー
   Eye     Eye
  〇  〇   〇  □ ※頭割りが偏った場合
  ×  ×   ×  ×  目から遠いペア
  ▽  ▽   ▽  ▽  が調整
  □  □   □  〇
 オメガMが3体並んでいる方向を北として:
  ミドル:左組 → 西、右組 → 南
  ファー:左組 → 西、右組 → 東 へノックバック
―《P3 ファイナルオメガ》――――――――――――――
 ■ コロッサスブロー
  ❶①:H1 MT ST D1 D2 D3 D4 H2:②❹
     ①  ②  白+無職:①②
    ❶   ★   ❹ 紫:❶❷❸❹
       ❷ ❸
 ■ 検知式波動砲 (アスト式)
  ①❶:H1 H2 MT ST D1 D2 D3 D4:❸⑤
      ①A
   ←❶
  ↑ 4     1   ※オメガの検知が西
  ❷     ≫      の場合は配置が
  B    ★≫②  B③  逆になる
  ❸     ≫       
  ↓ 3 ④   2
.
      ⑤C
―《P4 ブルースクリーン》――――――――――――――
 MT      ST ※ 頭割りが偏った場合
 D3    ★    D4   下側の人が反対へ移動
  H1    H2  ※ 頭割りがない方の組は
   D1  D2    メレーが調整
―《P5 金オメガ(デルタ)》―――
    ①   ❶❷   ■ 線切れ
    |②  ||   ①→すぐに切れる
  虫 ||  ||Final  ②→ロケパン誘導後に切る
    |②  ||   ❶→デバフ残15秒になったら切る
    ①   ❶❷   ❷→デバフ残2秒になったら切る
ロケパン誘導:色が被った場合、内側②❶が調整
【ハロニア・ハロファー(デルタ)】
(Beetle) ===================
        ❷ 緑    =================
 ファー子       ◆   =======
    ❶緑      ニア親        ❷緑
    ニア子            ファー子
   ❶緑              
   ニア子            〇〇
―《P5 金オメガ(シグマ)》―――――――――
 ファイナルオメガ  | ①無 ❶左  ②無
  〇 〇      |
  × ×              | ❷左     ❷右
  ▽ ▽         |
  □ □             | ②  ❶右  ①
 虫オメガ     |❶❷:両方にマーカーがついたペア
             |①②:片方にマーカーがついたペア
【ノックバック(散開時のマーカー基準)】
  ≪ミドル≫      ≪ファー≫
   1 2         21

 A3    D4    A     D
  B   C       B3 C4
【ハロニア・ハロファー(シグマ)】
   ❶ ① ❷     ❶❷:デュナミスの高揚1
              ▼:ニア親
 ② ▼          ★:ファー親
 ③   ★     ①②③④:他

     ④
―《P5 金オメガ(オメガ)》――――――――
     ①       ❶❷:検知/ブラスター
        ❶     ▼:ニア親
 ② ▼          ★:ファー親
 ③   ★     ①②③④:他
        ❷
     ④
―《P6 アルファオメガ》―――――――――――――
 ■ 軽減
 ※ 詠唱バリア+H2 30秒必須:
 コスモメモリー:タンクLB3、MT 90秒、STリプ、D1
 コスモダイブ1:MTリプ、H1 120秒、D4
 波動砲1:D3 → STリプ、ST 90秒、D2
 波動砲2:H2 120秒 → MTリプ、MT 90秒、D1
 コスモダイブ2:STリプ、D4
 コスモメテオ:MTリプ、ST 90秒、H1 120秒、D3
    フレア:H2 90秒、D2
 ■ 散開
  MT D3 D4
  H1  H2 ※波動砲:東(Bマーカー)で頭割り
  D1 ST D2
 ■ エクサ:1.5マーカー分離れてから移動

Markers

XIVLauncher WaymarkPresetPlugin positions
{
  "Name":"TOP",
  "MapID":908,
  "A":{"X":100.0,"Y":0.0,"Z":87.0,"ID":0,"Active":true},
  "B":{"X":113.0,"Y":0.0,"Z":100.0,"ID":1,"Active":true},
  "C":{"X":100.0,"Y":0.0,"Z":113.0,"ID":2,"Active":true},
  "D":{"X":87.0,"Y":0.0,"Z":100.0,"ID":3,"Active":true},
  "One":{"X":109.192,"Y":0.0,"Z":90.808,"ID":4,"Active":true},
  "Two":{"X":109.192,"Y":0.0,"Z":109.192,"ID":5,"Active":true},
  "Three":{"X":90.808,"Y":0.0,"Z":109.192,"ID":6,"Active":true},
  "Four":{"X":90.808,"Y":0.0,"Z":90.808,"ID":7,"Active":true}
}

Frequently Asked Questions

[Damage Down] How strong is the damage down debuff in this fight?

The Damage Down debuff in this phase lowers a player's damage by 90%.

(Yes, this is worse than double-weakness!)


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